Proteiner og styrketræning

Opdatering – Ny proteinholding kost og styrketræning

Måske har du kort læst lidt om min træning med cykling og styrketræning.

Det var sådan set en udmærket kombination, desværre bare ikke langsigtet, da den endte i skader – voldsomme skader.

Jeg løb simpelthen så meget, at mit ene knæ sagde stop og gav store smerter ved simpel gang.

Så jeg nåede aldrig mit mål for motivationen faldt og jeg røg retur til sofa og chokolade.

Ny strategi med min personlige træner ind over

I år begyndte jeg midt i januar og jeg har nu været i gang i næsten 4 måneder.

Jeg har haft et stabilt fedttab og masser af tilgang i muskelmasse samt styrke.

Strategien er fuldstændigt vendt på hovedet og jeg træner efter helt nye principper, hvor fokus ligger på progressiv styrketræning og højt indtag af protein.
Teorien bag træningen er udviklen af min nye personlige træner og den virker.
Ved at fokusere på opbygning af muskelmasse, vil kroppen langsomt men sikkert, begynde at forbrænde langt flere kalorier, både når jeg træner – men mere interessant også når jeg ikke træner.

Det betyder, at jeg på lang sigt opnår en langt mere effektiv forbrænding, der forbrænder kalorier i løbet af dagen, så jeg ikke behøver alt det løb og cykleri for at brænde kalorierne.

Der opbygges med andre ord en stor muskelmotor, der gør alt arbejdet og den skal kun trænes 3 gange pr uge, resten klares med rigtig kost.

Kosten – 40% protein

Under forløbet ligges en kostplan hvor proteiner er yderst vigtige.

De skal sørge for, at min krop ikke tager af min muskelmasse trods jeg er i kalorieunderskud.

De skal også sørge for at holde mig mæt.

Det er ret simpelt.

Under træningen drikker jeg en shake med valleprotein pulver og i løbet af dagen spiser jeg grøntsager samt shakes med Kasein proteinpulver.

Kaseinen holder mig mæt, trods der er få kalorier i og vallepulveret giver mig de hurtigt optagelige proteiner, der sørger for kroppen ikke tager af muskelmassen efter styrketræningen.

Resultaterne

Kombinationen af hård styrketræning, der hele tiden øges i hårdhed og det høje protein indtag, giver helt andre resultater end alt det løb og cykling jeg førhen brugte.

Vægten falder ikke så hurtigt, men fedtprocenten gør i takt med muskelmassen gør det modsatte.

Derfor ser jeg ikke længere på min badevægt – jeg ser nu på hvordan kroppen langsomt men sikkert bliver slankere og tonet.

Der er på de 4 måneder røget 3 huler i bæltet og jeg fortsætter UDEN skader denne gang.