Få advokathjælp som sportsudøver

Det kan være både spændende og hårdt at dyrke sport på professionelt plan, og derfor er det vigtigt, at man har sikkerheden i orden. Selvom det kan være enormt fedt, når man er på toppen, så er der også langt at falde, hvis noget går galt. Det skal man huske på, hvis man er sportsudøver, og derfor kan det være en god idé, at have noget advokathjælp i baghånden, hvis noget skulle gå i den gale retning. Hvad end du er sportudsøver eller en klub, så skal man være forberedt. Det er oftest meget store beløb, man har med at gøre i kontrakterne, hvilket som regel også betyder, at der er mange interesser, man skal håndtere. Det er netop det, som kan gå hen og blive en udfordring som klub eller sportsudøver.

Man kan blandt andet få hjælp hos TVC advokater, hvor de har et team af juridiske specialister inden for sportsret. De kan blandt andet hjælpe dig med kontraktforhandlinger og rådgivning inden for sportsret. De samarbejder med de bedste økonomiske rådgivere, managers og agenter, så du i sidste ende får den bedste løsning.

Uforpligtende drøftelse af din sag

Det er ikke sikkert, at man som sportsudøver eller klub, selv har helt styr på alle de juridiske forhold, og derfor kan det være rart at få hjælp fra nogen, som kan sikre, at man har de bedst mulige forhold. TVC Advokater, kan som sagt hjælpe dig med alt inden for sportsret, og desuden er de også villige til at tage en helt uforpligtende snak omkring din konkrete sag. På den måde kan du få et overblik over, hvad det kommer til at kræve og hvilke løsninger, du kan forvente at få, hvis du henter hjælp fra TVC advokater. Det er altså en god mulighed, hvis man selv er i tvivl, om hvad man egentlig skal bruge i forhold til juridisk dækning.

Problemer med knæet – køb et knæbind

Knæet er et bindeled mellem skinnebensknoglen og lårknoglen, derfor er den udsat for mange bevægelser, vrid, vendinger, fald og slag. Derfor er det helt normalt at få en knæskade, hvilket kan ske ved en for hurtig eller uventet bevægelse. Ofte sker knæskader ved sportsudøvelser, det kan være ledbåndsskader, meniskskader og korsbåndsskader, det er i hvert fald dem, som er mest almindelige. Et knæbind som dette kan derfor give støtte og aflastning.

 

Hvordan virker knæbindet?

Knæbindet virker på den måde, at det giver varme og kompression i knæet, det vil give en højere blodgennemstrømning, og vil gøre det muligt at lave stabile bevægelser. De stabile og kontrollerede bevægelser kan mindste risikoen for at få skader i forbindelse med sportsudøvelser.

 

Hvem har brug for et knæbind?

Et knæbind er for dig, der har fået en skade, og i den forbindelse skal genoptræne, eller når du skal i gang med at træne rigtig igen, det kan også bruges til at forbygge skader. Det er derfor meget anvendeligt for mange personer med forskellige behov.

 

Hvad du kan gøre, hvis du får en skade?

Når det kommer til knæskader, så kan de inddeles i to hovedgrupper.

  1. Akut knæskade – de kommer af slag eller vrid. I sådan en situation, er det vigtigt, at der reageres hurtigt.
  2. Overbelastningsskade vil komme, hvis en bevægelse bliver gentaget igen og igen, det kan være, hvis du træner forkert eller for meget på for kort tid. En skade som denne kan være svær at finde frem til, da symptomerne kommer snigende. Denne type skade, kan gå hen at blive en kronisk tilstand, hvis du f.eks. fortsætter med at træne, selvom du har fundet ud af, hvad det er den overbelastede skade kommer af. Det er derfor meget vigtigt, at du lytter til din krops signaler. Bliver smerterne ved, så er det vigtigt, at du søger lægehjælp.

Elcyklen gør transport til en leg

Det er mandag morgen, og du sidder i din bil på vej til arbejde. Trafikken står stille, og det er fem minutter i mødetid. Trods weekendens afslapning lister hverdagens stress og jag sig allerede ind på dig. Men bare rolig; elcyklen kommer dig til undsætning.

Med en elcykel kommer du langt, og hos Bikester kan du finde din elcykel til ferie og hverdag. Ofte bliver hverdagens motion nedprioriteret, og bilen har i mange år været danskernes foretrukne transportmiddel til og fra arbejde. Men efter en lang dag på kontoret er det sundt og godt at træde i pedalerne og få frisk luft. Elcyklen gør bakkerne overskuelige, og du slipper for at komme svedig på arbejde, fordi du selv er herre over, hvor meget hjælp du vil have af cyklens batteri. Derudover er det et transportmiddel, der henvender sig til de fleste. De, der normalt ville fravælge cyklen på grund af skader, overvægt, alderdom eller lignende har nu mulighed for at blive en del af cykelfællesskabet, takket være batteriets støtte.

 

Men elcyklen er ikke bare sund for mennesket. Også miljøet nyder godt af færre biler på vejene, og med mulighed for at cykle med op til 25 km/t vil du ofte suse lige forbi bilkøerne og dermed få en bedre start på dagen. I de større byer bliver der færre og dyrere parkeringspladser, så der er også økonomisk gevinst at hente. Og elcyklen er ikke kun til hverdagsbrug.

Skal du på ferie med familie eller venner, er den en oplagt rejsepartner. Cykelferien er blevet nemmere at realisere, da batteriets støtte giver fart og overskud til at nyde naturen omkring dig. Hos Bikester finder du ikke bare elcykler. En cykelanhænger gør det muligt at tage de mindste med på tur, og den findes også til bagage, så du ligeså kan medbringe de ejendele, du har brug for på den helt perfekte cykelferie.

 

Elcyklen er et transportmiddel, der med sine mange goder er kommet for at blive. Inden man drager ud på den store cykelferie, skal man dog huske på, at batteriet skal være ladet op. Man kan sammenligne det med opladning af telefoner og computere, eller når bilen skal tankes. Det bliver hurtigt en naturlig del af hverdagen. Foruden elcykler har Bikester alt, hvad du har brug for på din cykeltur. Hjelmen er et must, og alt fra tøj til navigationsudstyr finder du hos Bikester.

Ønsker du mere action, end hvad hverdagen bringer, kan du begive dig ud i triatlon. Bikester ligger inde med al udstyr og tilbehør, lige fra cykler til våddragt og løbesko. Ydermere findes elcyklen både som bycykel, racer og mountainbike, og med råd og vejledning fra Bikester kan du trygt stole på, at du finder den helt rigtige cykel.

Vil du tænke mere på miljøet, sparer penge og have mere motion i hverdagen, så er elcyklen en investering i fremtiden. Og når du første gang cykler forbi den stillestående trafik, vil mandag pludselig føles som fredag.

Kom godt i gang med træningen med disse tips

Er du en af dem der drømmer om en sundere livsstil med træning et par gange om ugen? Så er der hjælp på vej. For de fleste er det ofte sværere at komme i gang med træning end vi lige regner med. I denne artikel har vi derfor samlet vores bedste tips til, hvordan du kommer godt i gang med træning.

 

Sæt et mål for din træning

Når du gerne vil i gang med at træne, er det først og fremmest vigtigt at sætte et mål for din træning, så du ved hvorfor du vil i gang med at træne. Hvis du ikke har et mål, er det ofte sværere at komme afsted på den daglige træning, fordi der ikke på samme måde er en grund til at tage af sted.

Alt efter hvilken træning du gerne vil i gang med kan du sætte mange forskellige mål. Det kan fx være at øge din kondition, opnå mere styrke eller tabe vægt. Men det kan også være mål som at kunne løbe en bestemt distance uden stop eller cykle 50 km under en tidsgrænse.

Når du skal vælge hvilket mål du vil have med din træning, er det vigtigt at sætte et realistisk mål, som du er sikker på at kunne nå.

Det er derfor en god idé ligeledes at lægge en plan for, hvordan du vil nå dit mål, så du er sikker på at få succes med din træning.

 

Køb noget godt udstyr

Når du skal i gang med træning, er et vigtigt at købe det nødvendige udstyr, for at du får de bedste forudsætninger for din træning.

Det er selvfølgelig meget forskelligt hvilket udstyr, der er nødvendigt alt efter hvilken slags træning du har planer om at starte op.

Fælles er dog at det gælder om at have noget godt træningstøj, som giver dig de bedste muligheder for at træne uden at blive generet af dit tøj. Det er forskelligt, om det er bedst med stramt eller tætsiddende træningstøj og det er samtidig også en smagssag og det gælder derfor om at finde det der passer bedst til dig.

Til nogle træningsformer er det rart at have ekstra godt udstyr, som gør træningen ekstra. Hvis du fx laver styrketræning, kan det være en god ide med holdningskorrigerende tøj, som hjælper dig med at passe på ryggen, så du undgår at få skader.

 

Vær tålmodighed

Vores sidste tip til dig der er ved at starte ny træning op, er at være tålmodig. De fleste vil gerne se resultater med det samme, men det tager fx tid før du kan se en forskel på kroppen, hvis du fx træner for at tabe vægt eller opbygge muskler.

For at øge din tålmodighed, er det en god idé at gøre noget andet, som kan gøre dig glad, for at du ikke kun har fokus på træningen, men kan begynde at have fokus på andre ting også.

Det er selvfølgelig vigtigt at have fokus på træningen, men du skal samtidig passe på, at det ikke kommer til at fylde for meget.

Hvis der er andre ting på kroppen, som du er træt af, kan du derfor overveje at føre noget ved det. Det kan fx være ved at få lavet en hårtransplantation eller andet, så du sørger for at forkæle sig selv og sætte fokus på lidt andet end træningen.

Yoga gør dig sund

Søger du nye muligheder for, hvorledes du kan komme til at blive sundere og slankere? Og synes du ikke, at du har den fornødne tid til at komme jævnligt ned i et træningscenter. Så er yoga måske løsningen for dig. Læs mere om det her.

 

 

Gode grunde til at dyrke yoga

Yoga må ikke undervurderes, når det kommer til at booste dit vægttab. Godt nok forbrændes der ikke en enorm mængde af kalorier med øvelserne, men de er med til at skabe balance i kroppen. Med en krop der er i ubalance og stresset, holdes der på fedt og væske, idet kroppen forsøger at beskytte sig selv, og så er et vægttab næsten umuligt. Regelmæssig yoga får således kroppen til at slappe af og give slip på eventuelle spændinger, hvorfor chancen for et vægttab øges.

 

Yoga har dog en række andre gode effekter. Nogle af dem er listet her:

 

  • Stressniveauet nedsættes, når der dyrkes yoga, hvorfor kroppen bliver i stand til at frigive fedt og væske.
  • Fordøjelsessystemet påvirkes positivt med yoga, hvilket gør dig i stand til at holde en stabil vægt.
  • Tankerne falder til ro, når du dyrker yoga, hvorfor du bliver mere afklaret, og du bliver således også i stand til bedre at bedømme, om du er sulten.
  • Du opnår en bedre holdning med yoga, hvilket bevirker en bedre vejrtrækning, således hjernen får mere ilt. Det fører endvidere til mere energi og overskud.
  • Lider du af tilbagevendende skader er yoga en perfekt træningsform.

 

Yoga har således mange fordele, og så er det også let at komme i gang med. Du skal blot anskaffe dig en yoga-måtte, finde et godt sted i hjemmet til at udføre øvelserne og se at komme i gang. Mere kræves der ikke.

 

Kom godt i gang med yoga

Mener du, at yoga er vejen frem for dig og dit vægttab, så har du brug for en god, solid og kvalitetssikret yogamåtte, der gør dig i stand til at udføre øvelserne på et blødt underlag. Se derfor de mange muligheder for yoga-måtter ved at klikke her.

Teambuilding i trækronerne: Giv dine medarbejdere en oplevelse ud over det sædvanlige

Mange danske virksomheder står foran den årlige sommerfest, men faktisk er det ikke kun god mad og drikke, der skaber sammenhold på en arbejdsplads. Undersøgelser viser, at natur og samarbejde øger medarbejdertilfredsheden.

 

Hvis du er den på arbejdspladsen, der har ansvaret for sommerarrangementet eller trivslen hos dine kollegaer, så kan du med fordel læse med her.

 

Blandt flere undersøgelser viser en rapport fra Statens Institut for Folkesundhed nemlig, at når mennesker bevæger sig i naturen, er det godt for krop og sind.

 

I løbet af arbejdsdagen sidder du og kollegaerne måske ofte ved det samme skrivebord i otte timer, uden rigtig at komme hinanden ved. Det er formentlig en af grundende til, at det er godt med teambuilding og arrangementer, som skubber til jeres grænser og styrker sammenholdet.

 

Men det kan være svært at invitere sine kollegaer med på en fælles løbetur, hvis man gerne vil være aktive sammen, og derfor kan en dag med klatring i stedet være en god måde at ryste kollegagruppen sammen på.

 

Nær København – og flere steder i Danmark – findes der klatringsmuligheder, hvor alle kan være med. Baner med forskellige sværhedsgrader vil danne rammen om teambuildingdagen, hvor I som kollegaer kan bidrage med at hjælpe hinanden til tops i trækronerne.

 

Du kan læse mere om klatring til jeres kommende firmaarrangement her.

Tre metoder til hårfjerning

Alle kvinder kender til det, og vi har alle brugt undskyldningen med vinterben. Og det er fordi, at vi er trætte af at skære os på skraberen, og vi er ikke glade for at tilføre huden kemikalier i forbindelse med en hårfjerningscreme. Og så frygter vi smerten ved voksbehandlinger. Men der er intet at frygte, læs her om hvorfor.

 

 

Barbering, hårfjerningscreme eller voksbehandling?

 

At barbere sig med den velkendte skraber er klart den metode, som de fleste benytter sig af. Det er en simpel metode, og så er det også en af de billigste måder at komme det uønskede hår til livs på. Dog gror hårene hurtigt ud igen og vil føles tykkere og mere stikkende, fordi de er blevet skåret over.

 

En hårfjerningscreme består af kemikalier, der opløser hårene på overfladen af huden. En sådan metode er velegnet på følsomme områder, og så er det både hurtigt, let og bedst af alt – smertefrit. Dog virker en sådan creme ikke på alle, og så er det en rigtig dårlig ide at bruge den, hvis man har rifter eller sår. Ved brug kan man desuden blive udsat for svien.

 

Ved voksning smøres der varm voks ud over det område, som der ønsket hårene skal fjernes fra. Derefter rives voksen af sammen med hårene. Og fordi at hårene rives ud ved roden, forbliver man fri for uønsket hår i flere uger. Voksning kan anvendes over hele kroppen – selv ansigtet, dog er dette nok den metode, som gør mest ondt. Det er dog heldigvis kun for en kort stund.

 

Uanset hvilken metode du vælger, så er det noget, der skal gentages jævnligt for at blive vedligeholdt, dog holder noget i længere tid end andet. Den måde, hvorpå hårene helt fjernes, sker ved en permanent fjerning, dog er dette også en bekostelig affære.

 

 

Find et godt tilbud på voksbehandling

 

Synes du, at en voksbehandling lyder som den rette metode for dig til at få fjernet uønsket hår, og mener du, at smerten er værd at udholde til fordel for flere uger med glatte ben? Så læs mere om mulighederne her.

Kom i gang med cykeltræning – 3 gode råd

Har du, ligesom mange andre danskere, en drøm at bruge din cykel til at motionere? Cykeltræning er en fantastisk måde at motionere på, hvor du får en masse frisk luft. Ligesom med al anden motion er det dog sværere at komme i gang med at cykle end man lige regner med. Du får derfor et par råd til, hvordan du kommer i gang i denne artikel.

 

Sæt et mål for din træning

Det første tip til, hvordan du kommer godt i gang med cykeltræning, er ved at sætte et mål for din træning. Det er en god idé at sætte et mål for din træning da du dermed tænker over, hvorfor du egentlig gerne vil i gang med at cykle.

Det er samtidig vigtigt at have et mål for at holde motivationen oppe. Når du har et mål har du noget at gå efter og du ved hvad du gerne vil med din træning, og derfor er det godt at have et mål.

Et mål kan fx være at cykle et bestemt antal gange om ugen eller kunne cykle en bestemt distance indenfor tidsgrænse.

Uanset hvilket mål du sætter vil det være med til at motivere dig til at holde træningen i gang. Det er en god idé at fortælle venner og familie om dit mål, så de kan være med til at holde dig oppe på at nå dit mål.

 

Motiver dig selv med godt udstyr

Det næste råd til, hvordan du kommer i gang med træningen, er at motivere dig selv med ekstra godt udstyr. Det giver altid lidt ekstra motivation, hvis du har noget ekstra godt udstyr.

Først og fremmest er det vigtigt at have en god cykel der passer til den træning du gerne vil lave. Der er fx stor forskel på hvilken cykel du skal have alt efter om du gerne vil køre på landevejene eller i skovene ved fx at køre mountainbike. Ligeledes kan der være stor forskel på herre- og damecykler og det er derfor vigtigt at vælge en cykel der passer til dig og din træning.

Ud over en god cykel skal du selvfølgelig have noget godt cykeltøj, her et par cykelbukser essentielle.

Du kan med fordel også have udstyr, som du kan bruge til at tracke din træning. Det kan enten være en cykelcomputer eller ved at bruge en applikation til din mobil. Udstyr der tracker din træning giver ofte lidt ekstra motivation, da du dermed kan sammenligne dine træningspas.

 

Tilpas din kost efter træningen

Det sidste tip til din træning, er at sørge for at tilpasse din kost efter cykeltræningen. Ligesom med alle andre former for træning, er det fx vigtigt at spise i god tid inden træning, for at du får det mest optimale ud af din træning.

Det er samtidig vigtigt at spise gode proteiner efter træning, der hjælper til god muskelopbyggelse. Du kan spise en proteinbar efter træning som fx en Quest bar der er lavet med højt proteinindhold samt gode kostfibre. En Quest bar er samtidig lav på sukker og kulhydrater og det er derfor en ideel bar til at booste din træning.

Ud over gode proteiner, er det vigtigt at drikke en masse væske både under og efter træning for at du får en god træning. Især i starten når du begynder på ny træning er det vigtigt at være opmærksom på din væskebalance.

Dit barn har brug for frisk luft hver dag

I en mere og mere digital tidsalder, hvor computere har en stor rolle i folks hverdag, er det endnu mere vigtigt at forholde sig til motion. Som barn er det en vigtig faktor, at man kommer ud i det blå, og får vind i ørene og brugt sine sanser. Det er en meget essentiel del af opvæksten, som er med til at danne individet. Sport kan være løsningen, men der er mange andre alternativer, bare det at komme ud i den frie luft er i sig selv en god løsning.

 

Forældrene har et stort ansvar for at aktivere

De fleste børn elsker at komme ud og lege, men der er dog undtagelser og det er her forældrene kommer på banen. De har et ansvar for at børnene bliver rørt hver dag, og hvis man indfører reglerne for sent i processen, kan det være svært at håndtere senere hen. Børn har brug for rollemodeller, og ved at deltage aktivt, har stor betydning for at aktivere og socialisere deres opvækst via motion og leg.

 

 

Det bliver meget nemmere at putte børnene

Hvem har ikke hørt eller prøvet at bruge en hel aften på at få sit barn til at falde i søvn. Tit og ofte er det resultatet af for lidt motion, som er medvirkende til at det trækker ud i langdrag. Det skyldes simpelthen understimulering, og det er faktisk ret enkelt at rette op på. Vær mere aktiv, så simpelt er det. Hvad er sjovere end at spille en gang fodbold omme i haven, det kunne være pigerne mod drengene. Hvis du mangler input til ideer, så det simple tit det sjoveste. Har du mod på et spil hvor alle kan være med, så se mere her.

 

 

Det er sjovest når familien er samlet

Grin, sjov og ballade og konkurrence. Hvem vinder, hvem har håneretten men vigtigst af alt, så er der fællesskab og trygge rammer. Der er masser af muligheder for at samle familien og det kræver ikke den store økonomi, tværtimod. Det er kun fantasien der sætter grænser. En familietur i skoven, med medbragte madpakker og en termokande med varm chokolade. Her er der rig mulighed for at undersøge skoven, klatre i træer og tumle rundt.

 

Så herfra er der kun en ting at sige. Held og lykke med aktiviteterne, og husk børn elsker at være sammen om tingene uanset hvad man finder på.

Derfor er det fedt at træne på løbebånd

Hvis man er glad for at have tal på sin træning, og hurtigt se sine resultater, er der basis for et varmt venskab med løbebåndet. Det kan nemlig måle distance, tempo og tid undervejs i træningen meget præcist. Hvis man taster sin vægt ind, kan man også løbende se, hvor mange kalorier man forbrænder. Løbebåndstræning er blevet meget populært, fordi det er enormt effektiv træning, og belaster ikke kroppen helt så meget, som at løbe udendørs.

5 grunde til at investere i et løbebånd

Der er både fordele og ulemper forbundet med træning på løbebånd, og det afhænger ofte af de individuelle præferencer man har, når det kommer til konditionstræning.

– Vejret er en af de største fordele ved at erhverve et løbebånd. Man kan løbe i regn, slud og storm hvilket ikke er at foretrække at løbe i udendørs. Man kan altså ikke bruge vejret som en undskyldning, for ikke at træne.

– Tiden. Man kan tage en tur på løbebåndet hvis man lige har 25 minutters fri fra dagens daglige gøremål. Man skal ikke bruge tid på at komme i skoven, og står løbebåndet i stuen, kan man samtidig hygge sig med sin familie.

– Man kan løbe på alle tidspunkter af døgnet, uden at risikere sin sin sikkerhed i forhold til mørke, biler og glatte veje.

– De fleste løbebånd har forskellige programmer, man kan korrigere mellem, som kræver lidt mere planlægning, hvis man løber udendørs. Derudover er der ikke de samme bump og ujævnheder, som når man løber på stier eller i skov, og man minimerer derfor risikoen for skader.

– Man får et et hurtigt og bedre overblik over sine resultater, hvilket kan være sværere at måle, når man løber udendørs.

Mange modeller på markedet

Det kan være svært at finde ud af, hvilket løbebånd man bør investere i til matriklen. Derfor er der foretaget en test af løbebånd, som finder frem til de bedste løbebånd, og gør valget mere overskueligt.